چرا برنامه ریزی داشته باشیم و با روش صحیح مطالعه کنیم؟

دو تا از بزرگترین مشکلات دانش آموزان در سال های نزدیک به کنکور هدف گذاری و برنامه ریزی دقیق است.
هدف گذاری : شما به عنوان دانش آموز تا آخر هفته چه دستاورد هایی را باید داشته باشی ؟ تا آخر ماه چطور ؟ سال بعد چی ؟ چه رشته ای را در دانشگاه می خواهی بخوانی ؟ هدف تو از خواندن آن رشته چیست ؟ به این سوالات توجه کنید و سعی کنید دقیق و کامل به همه ی آن ها پاسخ دهید. اول از همه رشته ی دانشگاهی (هدف یک ساله یا بیشتر) سپس سراغ اهداف یک ماهه و هفتگی بروید و به صورت دقیق برای خود مشخص کنید.
حالا که هدف گذاری را انجام دادید وقت آن است که یک برنامه دقیق تنظیم کنید تا به اهدافی که خودتان یا مشاور تحصیلی مشخص کرده برسید. در این قسمت هم اگر مشاور داشته باشید او برایتان برنامه ریزی هفتگی انجام می دهد ، دائما پیگیری می کند تا کار ها دقیق و اصولی پیش برود اگر سوال یا مشکلی در زمینه مشاوره (نحوه ی تست زنی ، نحوه ی مطالعه و …) داشته باشید پاسخ می دهد.
اما ما چرا باید مشاوره تحصیلی داشته باشیم که او ما را راهنمایی و کمک کند ؟ ( خودم هم می توانم این را انجام دهم پس چه نیازی به مشاور هست؟ )
یکی از سوالات متداول دانش آموزان این است که چرا باید مشاوره تحصیلی داشته باشیم ؟ مشاوره تحصیلی چیست ؟ مشاوره کنکور چه خدماتی دارد ؟
زمانی که دانش آموزان شروع به درس خواندن می کنند نیازمند یک برنامه بلند مدت ، میان مدت و کوتاه مدت هستند که این برنامه را یا خودشان می نویسند (طبق اصول) و یا از خدمات مشاوره استفاده می کنند
قدم بعدی اجرای برنامه و اصول مطالعه درس ها و نحوه زدن تست است که اکثر دانش آموزان در این قسمت مشکل دارند و نیاز به کمک یک مشاور دارند که به آن ها روش های صحیح مطالعه را بگوید و آن ها را در مطالعه راهنمایی کند که مسیر را اشتباه طی نکنند و بعدا دچار پشیمانی نشوند.
قدم بعدی تحلیل روند است که با استفاده از نتایج آزمون هایی که شما می دهید و گزارش هایی که هر شب به مشاورتان میدهید او روند را بررسی می کند و متوجه پیشرفت شما می شود
حالا در مورد این که چرا ما باید هر شب به یک نفر گزارش دهیم می خواهم صحبت کنم
اگر به نحوه درس خواندن در طول روز دقت کنید متوجه می شوید که ساعت های زیادی را شما با تمرکز درس نمی خوانید و ساعاتی را حتی نمی دانید به چه کار و فعالیتی مشغول بوده اید !!
ولی زمانی که مشاور داشته باشید او با برنامه ای که به شما می دهد (برنامه شخصی سازی شده) به کار های شما در طول روز نظم می دهد و نمی گذارد وقت و زمانتان را صرف فعالیت های بیهوده کنید و نکته جالب تر این است که شما مجبور هستید هر شب به او گزارش دهید و این گزارش باعث می شود که شما کم توجهی به درس نکنید و در واقع به خاطر این که باید به یک نفر آخر شب گزارش بدهید ، کارهایتان را درست انجام می دهید و زمانتان را هدر نمی دهید.
مشاوران تیم آکادمی محبی به صورت مستمر توسط گروه ما پیگیری می شوند تا مشاوره به صورت عالی انجام شود.
آیا همه دانش آموزان به مشاور کنکور نیاز دارند ؟ در مورد این سوال باید بگویم که هر فردی برای موفقیت چه موفقیت کاری یا تحصیلی نیاز به یک همراه کاربلد دارد که راه را به او نشان دهد تا به اشتباه مسیر را طی نکند و بعد ها متوجه شود ولی این که بگوییم هر کسی که مشاور داشته باشد قطعا موفق می شود و یا بلعکس برای همه ی موارد صادق نیست این موضوع هم بستگی به مشاور دارد هم خود دانش آموز ، چون میزان مطالعه دانش آموز و زمانی که صرف درس خواندن می کند هم مهم است مثلا بعضی از دانش آموزان مشاور خوبی هم دارند ولی خودشان کم کاری می کنند.
در گروه مشاوره آکادمی محبی اگر از مشاور خود ناراضی باشید می توانید به گروه اطلاع دهید و گروه عملکرد را بررسی می کند و در صورت لزوم مشاور دانش آموز را عوض می کند و یا اگر دانش آموز بخواهد می تواند به اندازه ای که از مشاوره ماهیانه اش باقی مانده مبلغ را پس بگیرد.

چگونه درس بخوانیم؟

این که چجوری باید درس بخوانیم برای هر نفر یکسان نیست ولی اگر بخواهیم به صورت کلی این موضوع را توضیح دهیم در درس های حفظی مثل زیست (البته زیست نیاز به فهمیدن و درک عمیق دارد) باید نکات مهم را خلاصه نویسی کرده تا در زمان مرور بتوانیم سریع مطالب را دوره کنیم و بهتر است این درس ها را اول صبح بخوانیم چون مغز آمادگی بیشتری برای به خاطر سپردن و یادگیری دارد.
درس های تمرینی مثل ریاضی باید دائما قلم و کاغذ داشته باشیم و تمرین ها و تست های مختلف را حل کنیم.
با داشتن مشاوره تحصیلی کنکور تمام این موارد را در زمان کوتاهی یاد خواهید گرفت و می توانید در مدت زمان کوتاهی به موفقیت در زمینه ی تحصیلی درس پیدا کنید.
مشاوره تحصیلی کنکور کیست و چه کاری انجام می دهد ؟ و چه خدماتی می دهد؟
مشاور تحصیلی کنکور اول با کمک خودت استعدادت را کشف می کند و با توجه به شناخت از جامعه و بازار کار فعلی و آینده چند رشته را به شما پیشنهاد می دهد و بعد برنامه ریزی دقیق برای شما انجام می دهد و هر روز پیگیری می کند و می توانید به صورت تلفنی و آنلاین با او ارتباط برقرار کنید.
چگونه میتوانم مشاوره تحصیلی داشته باشم ؟
مشاوره آنلاین و مشاوره تلفنی بهترین نوع مشاوره است زیرا ممکن است در محل زندگی شما مشاور تحصیلی کم باشد یا دسترسی حضوری سخت باشد ولی با کمک اینترنت شما می توانید به یک مشاور تحصیلی عالی و حرفه ای دسترسی پیدا کنید و به صورت آنلاین و یا تلفنی با مشاور خود در ارتباط باشید.
مشاور برای شما برنامه ریزی می کند و پیگیری می کند تا مطمئن شود کارها درست پیش می رود. بعضی روز ها از شما درس هایی را که خوانده اید امتحان می گیرد تا نقاط ضعف و قوتتان مشخص شود مشاور تحصیلی روند شما را مطابق آزمون هایی که می دهید تحلیل و بررسی می کند و مطابق شرایط به شما برنامه می دهد و شما را راهنمایی می کند
و بسیاری از دانش آموزان در نحوه تست زنی و روش مطالعه مشکل دارند یک مشاور تحصیلی به آن ها کمک می کند تا نحوه درست تست زنی و مطالعه را بیاموزند. در واقع مشاور مانند یک دوست برای شما است و شما باید کاملا احساس راحتی کنید تا بتوانید مسائل و مشکلات را بدون ترس یا خجالت با او در میان بگذارید.
مثلا من بسیاری از دانش آموزان را می بینم که می گویند که خجالت می کشم که به شما مشکلات را بگویم (مثلا امروز 2 ساعت درس خوندم ولی روم نشد به شما بگویم) و این خیلی بد است چون این باعث می شود مشاور از مشکلات شما خبر نداشته باشد و فکر کند اوضاع خوب است و شما نتایجی که می گیرید نتایج مطلوب نباشد.
یکی از مواردی که کنکوری های عزیز باید آن را مد نظر قرار دهند این است که خواندن مطالب درسی سنگین را به تاخیر نیندازند و مطالب را سعی کنند با منابع مطالعاتی خوب یاد بگیرند و سپس به حل تست و تمرین بپردازند تا در آن موضوع مسلط شوند.

انگیزه

مبحث انگیزه بسیار گسترده است و دانش آموزانی که احساس بی انگیزگی می کنند ، دلیل های مختلفی دارد یکی از راه هایی برای بالا بردن انگیزه قدم های کوچک مثبت را در روز فراموش نکنید و هر روز یک کار مثبت کوچک در جهت اهدافی که برای خود قرار داده اید انجام دهید و با این کار حس و حالتان خوب می شود و انگیزه برای درس خواندنتان چندین برابر می شود.
سعی کنید به جای غر زدن و منفی بافی کردن به اهدافتان فکر کنید ، چون که مشکلات همیشه وجود دارند و خیلی از آن ها دست ما نیستند پس برای این که عملکرد خوبی داشته باشیم اصلا نباید تمرکزمان را روی آن ها بگذاریم و سعی کنیم با افراد مثبت نگر دوست باشیم و از افرادی که ما را دائما نا امید می کنند دوری کنیم و به حرف های آن ها توجهی نکنیم.
چند راهکار برای بالا بردن انگیزه :
اول جواب چرا را پیدا کن ! یعنی این که بدون برای چی یک رشته رو دوست داری ؟ اگر بهش برسی چقدر خوشحال میشی یا چه تغییری در زندگیت اتفاق میافته ؟
با لذت درس هایتان را بخوانید و به هیچ عنوان اگر حوصله درس را ندارید سراغ آن نروید و سعی کنید یک کاری که به آن خیلی علاقه دارید و یا به قول معروف حال دل شما را عالی می کند را انجام دهید و بعد به سراغ درس بروید.
نتایج مثبت کوچک را هرگز فراموش نکنید و به خاطر هر کدام از آن ها خوشحال باشید و خداروشکر کنید و برای رسیدن به اهداف بزرگتر تلاش کنید مثلا کسی که نمره ریاضی 12 دارد اگر با تلاشش به 14 برسد باید خوشحال باشد و برای رسیدن به نمره بالای 18 تلاش کند.
و یکی از مهم ترین دلیل هایی که دانش آموزان بی انگیزه می شوند این است که همش نگاهشان به یک نقطه است (نتیجه آخر کار) و همین موضوع باعث می شود نه برنامه درستی داشته باشد و یا اگر داشته باشد نمی تواند آن را اجرا کند چون که فکر می کند در آخر کار به نتیجه ای که می خواهد نمی رسد بنابر این ، این نکته را به خاطر داشته باشید که به جای همش فکر کردن به نتایج آخر کار زمانتان را روی قدم های کوچک بگذارید و قدم قدم پیش بروید و من به شما قول می دهم که در آخر نتیجه این تلاش هایتان را خواهید گرفت و به آن هدف هایی که برای خود مشخص کرده اید خواهید رسید فقط باید صبر کنید و روی قدم های کوچک برای ادامه مسیر مصر باشید